Předvánoční Prahou

09.12.2017 23:13

Výlet do předvánoční Prahy přilákal 13 turistů. Počasí nám přálo. Jízdou tramvají do stanice Malostranská a odtud po Starých zámeckých schodech okolo sochy K. Hašlera ke hradu. Po osobní prohlídce nám dovolili pokračovat dál. Jdeme na vyhlídku a kocháme se pohledem na tu krásu, která je na všechny strany. Projdeme Černou věží a naivně si myslíme, že nakoukneme do Zlaté uličky, to se nekoná, mají to dobře vymyšlené! Procházíme okolo stánků a obdivujeme betlém u chrámu. Nádvoří se začíná plnit návštěvníky. Vidíme výměnu hradní stráže a opouštíme hrad. To co vidíme před bránou do hradu nám bere dech, více jak sto metrová čekající fronta, měli jsme štěstí! Po Radnických schodech vystoupáme do Loretánské ulice. Obdivujeme mohutnost Černínského paláce a zastavíme se v Loretě. Vracíme se zpět a Nerudovou ulicí, která nabízí spoustu zajímavostí a vyvolává, vzpomínky na četbu Malostranských povídek docházíme na Malostranské náměstí. Karmelitánskou ulici dojdeme ke kostelu Pražského Jezulátka, kde se nachází světově proslulá vosková soška. Přes Maltézské náměstí a Čertovku dojdeme k Werichově vile. Všichni jdeme na prohlídku a dostáváme zajímavou vstupenku /fotogalerie/ se slevou 50% na zákusek. Pozdravíme vodníka Kaburka na Kampě, a projdeme pod Karlovým mostem a jdeme si vyzkoušet průchod nejužší pražskou uličkou. Zajímavostí jsou nainstalované semafory, které řídí chodce, protože v uličce dva lidé neprojdou. V nejširším místě má pouhých 70 centimetrů a v nejužších místech kolem půl metru. Jedná se o poslední zachovalou požární uličku na Malé straně. Ještě navštívíme Hergetovu cihelnu, odkud je nádherný výhled na Vltavu a Karlův most. Vrátíme se a vstoupíme na skoro neprůchodný Karlův most. Cesta je nekonečná dav lidí před námi i proti nám. Takto pokračujeme až k Orloji. Zde nám 3 chybí, není divu v tom mumraji, ale díky dnešní technice se opět setkáme. Železnou ulicí okolo Stavovského divadla přes pasáž Myslbek dojdeme na vlak. Cesta v pohodlném vagonu a na čas rychle uteče a všichni jsou spokojeni!    Příspěvek a foto: jiva

© 2011 Všechna práva vyhrazena.