Horní Blatná - Strašidla - Potůčky

11.07.2021 17:09

Po nádherné sobotě se v pondělí za nepříliš povzbudivé předpovědi počasí vydává vedoucí Válek s 19 ženami na druhý konec Krušných hor, do Horní Blatné. Z Mostu osobákem, přestup v Chomutově a v Karlových Varech a za tři hodiny jsme v cíli. Historické jádro města patří k nejzachovalejším v K.H. a je městskou památkovou zónou. Je pěkně opravené, na náměstí sv. Vavřince, které je parkově upravené stojí kostel sv. Vojtěcha. Dál procházíme okolo hrázděného domu – muzea a odbočujeme na neznačenou cestu, po nočním dešti jsou na cestě louže, ale dají se dobře obejít. Zastavujeme se u opravené kapličky a lesem pokračujeme k odbočce ke skalám, které jsou asi 2 km od města. Míjíme ukrytou skálu v lese a už jsme na místě – Jindřišské skály – Na Strašidlech. Stěny jsou vysoké od 6-25 metrů. Část vystoupí cestičkou mezi kameny na první skálu a sejdou dolů druhou stranou. Zbytek čeká a vybalí si svačinku. Potom společně jdeme na nedalekou skálu-vyhlídku, chvíli se zdržíme, nezbytné foto a pohoda. Vracíme se zpět, s tím, že jsme dřevěného medvěda neviděli a dostane se nám odpovědi, asi před měsícem tu ještě byl a teď už jsou na skále jen viditelné stopy, uříznuté šrouby. Medvěd byl sprostě ukraden! Pak se zastavujeme u skoro skryté velké skály, které se říká Sedm hladových hlav. Lesní cesta pokračuje mírným klesáním k odpočívadlu a mezi loukami do Potůčků. Obec leží na hranicích v těsném sousedství německého města Johanngeorgenstadt, po roce 1989 se začala rozrůstat a stala se významným turistickým střediskem. Hned na kraji obce jsme se zastavili u kostela Navštívení Panny Marie a sešli do centra, kde bylo živo. Plno vystaveného možného i nemožného zboží vietnamských obchodníků a my se usadili ve Staročeské restauraci s příjemnou a rychlou obsluhou, kde bylo hodně stolů venku a převaha německých hostů. Po občerstvení už zbývala jen cesta na nádraží, vlaky obsazené akorát a jely na čas. Počasí nám vydrželo celý den, nepršelo, ale ani sluníčka nebylo moc, před Karlovými Vary bylo po dešti. Dnešní vycházku jsme si užili a pochvalovali.   Příspěvek: ruma   Foto: jiva

© 2011 Všechna práva vyhrazena.