TAKTO SE TO UDÁLO

25.04.2018 16:16

Záluží - Račice - Hněvice

Je svěží ráno a na nádraží se sešlo 22 turistů abychom jeli do Ústí n/L. , přestoupili na vlak do Prahy a vystoupili v Záluží. Mezi poli jsme došli na cyklostezku a lesem po ní šli do Račic s vodáckým areálem. Veslařská dráha v Račicích vznikla na místě bývalé pískovny a byla dokončena v roce 1986. Ten byl v tuto dopolední dobu téměř prázdný, jen několik rybářů, pár cyklistů, později 2 chodci, 1 běžkyně a 1 bruslařka i trénující vodák. Areál jsme v klidu a tichu obešli, zajímavý pohled se naskytl na komíny nedaleké mělnické elektrárny jak se postupně překrývaly. Ve vodě jsme viděli i dvě poměrně velké uhynulé ryby a při východu z areálu jsme ve vodě viděli hemžit hejno větších ryb. Rybáři seděli jinde. Areál nám kromě příjemného prostředí nabídl i restauraci s občerstvením uvnitř nebo na terase. To jsme rádi využili a po odpočinku se vydali přes pěknou obec do nedalekých Hněvic na vlak. To se už sluníčko ukrylo za mraky a pofukoval vítr, přijel vlak a my jeli stejnou cestou domů. Dnešní výlet se moc líbil nejen těm, kdo tu byli poprvé a vůbec nevadila změna trasy. Už se těšíme na další výlet do této oblasti    Příspěvek: ruma

Trasa je vedoucím změněna a jedeme do Záluží. Po vystoupení z vlaku vcházíme do lesa a po písčité cestě po 2,5 km dojdeme do Račic. Zde projdeme bránou do vodáckého areálu, kde se konají mezinárodní vodácké závody. Dnes je zde poměrně klid a tak ani nevadíme pár cyklistům či bruslařům a oni nám také ne! Cestu začneme podél vratného kanálu lodí a po více jak dvou kilometrech obcházíme startovní bloky a jdeme zpět. Krásně jsou vidět závodní dráhy vyznačené žlutými bójkami. Po dalších 2 km podél závodního kanálu, docházíme k restauraci, kde vítězí polévky a pivo. Posedíme i venku na terase a pak pohodlným pochodem přes obec Račice dojdeme na nádraží v Hněvicích. Vlak nám jede za 5 minut a za 2 hodiny vystupujeme v Mostě. Počasí přálo.        Příspěvek a foto: jiva

21.04.2018 22:08

Mostecké šlápoty - 39. ročník

Je to neuvěřitelné, rok je pryč, počasí jako na objednávku a KČT Most pořádá tradiční pochod okolím města a jeho krás. Na startu v Městské knihovně se od časného rána (7,30-10,00 hod) zaregistrovalo asi 400 účastníků a na výběr měli několik tras. Od 10 km, těch bylo nejvíce, směr Rudolice, Špičák, letiště s občerstvením a prohlídkou a stejnou cestou zpět. Trasa 14 km byla tradičně po okruhu města, trasy 20 km a 25 km se od města trochu vzdálily a poskytly neznámé pohledy na zdejší krajinu. To vše dnes doprovázel nejen zvuk motorů z autodromu ale spousta zelenajících a rozkvetlých stromů a keřů, květů v trávníku a zpívajících ptáků. Na startu bylo vidět všechny věkové kategorie od dětí po zralý věk a mnozí si vzali své čtyřnohé miláčky. Na cestě se potkávali se známými z Litvínova, Loun, Teplic, Horního Jiřetína, přijeli i přátelé z Německa. V cíli opět v knihovně za odměnu dostali pamětní list, oplatku, suvenýr a několik otisků razítek na památku. Podle opálených a spokojených tváří vracejících se účastníků se dnešní pochod vydařil a líbil.     Příspěvek: ruma   Foto: jiva

15.04.2018 23:47

Kavčí hory-Podolí-Výtoň

Výlet do Prahy na Kavčí hory s překrásnou, romantickou přírodou a výhledy, které oko potěší přilákal 20 turistů. Hned na Pankráci jsme spatřili V Tower obytnou stavbu se 130 novými byty (od 50 do 400 m2, ceny nových bytů začínají na 100tis. za metr čtvereční). Obešli jsme areál České televize a ihned vstoupili do nádherného prostoru PP Podolský profil. Zde se nachází několik vyhlídek na Prahu. Cestou po mnoha schodech scházíme ke Žlutým lázním. Jdeme po rovině parkem a zavítáme do Hostince Na Staré Sokolovně. Zde jsou ceny rozumné a tak si zde každý něco dáme. Po nasycení je nám příjemně a tak jdeme obdivovat krásu Muzea pražského vodárenství. Průčelí budovy zdobí pískovcové sochy představující alegorie pro Vltavu a její významné přítoky. Vydru, Otavu, Blanici, Malši, Berounku, Sázavu, Blanici, Želivku, Lužnici a Nežárku. Odtud odbočíme doprava kde je kostel sv. Michala  pozdně románská stavba z počátku 13. století. A Dřevěná barokní zvonice pochází ze 17. století. Současný novorománský vzhled je ale výsledkem úprav v roce 1887. Uvnitř visí zvon Matky Boží a Všech svatých z roku 1482 od neznámého zvonaře. Jdeme dál a pozoruje nás zvědavá veverka. Projdeme tunelem pod Vyšehradem a jdeme kousek po Náplavce až železnému mostu na Výtoni. Opustíme Náplavku a prohlédneme si Kovařovicovu vilu a Hostinec na Výtoni. Po Rašínově nábřeží jdeme přes Zítkovi sady a náměstí Pod Emauzy na Palackého náměstí. Procházíme ulicemi a obdivujeme nádherné domy. Dojdeme na Betlémské náměstí a zjistíme, že se kaple opravuje. Pokračujeme přes zahradu okolo kostela Panny Marie Sněžné a přes pasáže a Václavské náměstí zakončíme přestože, je neděle nahlédnutím do Hlavní pošty, kde to je nádherné! Počasí nám přálo a tak není co řešit.        Příspěvek: jiva   Foto jiva a Ilona

14.04.2018 21:28

Rumburk - Filipov - Jiříkov

Tentokrát jedeme dál, musíme si přivstat, na nádraží se nás sejde 19 a přes Děčín a Německo jedeme do šluknovského výběžku - Rumburku. V Mostě je jen
zataženo, za Teplicemi začíná pršet a dál opravdu dost. V Děčíně už jen trochu, pomalu se to vybírá. Do Rumburku přijíždíme za pěkného počasí a pěkná krajina kolem vlaku nám vylepšila náladu. Pár kroků na zelený autobus a pár zastávek a jsme u poutního kostela Panny Marie Pomocnice křesťané ve Filipově. Je tu klid a brzy zjistíme, že se do našeho plánu vloudila chybička. Kostel je otevřen jen v neděli a každého 13.v měsíci od 10,30 hod.
 My přijeli 14., tak si stavbu prohlídneme jen zvenku a jdeme do Jiříkova.Cesta je pěkná, pole obdělaná, některé stromy a keře kvetou, ptáci zpívají.
Na okraji obce se doptáme na restauraci. "Bílý dům" najdeme a využijeme jeho pohostinství, je tu příjemně. Zpáteční cesta vede částečně po silnici a pak
lesní cestou, která nás dovede na Strážní vrch s kostelíkem a křížovou cestou okolo něj. Do Rumburku seběhneme, na náměstí se zastavíme v Íčku a v
poklidu dojdeme na nádraží. Domů jedeme přes Benešov nad Ploučnicí a na zastávce Děčín-Jih nás vysadí. Připraveným autobusem jedeme do Povrlů, kde
na nás čeká vlak a do Mostu přijíždíme včas. Dnešní výlet byl časově delší, poučili jsme se, užili si ho a v dobré náladě se vrátili domů.   Příspěvek: ruma

07.04.2018 14:54

Stráž nad Ohří - Perštejn

Chladnější a jasné ráno vylákalo na výlet 29 turistů. Vlak z Mostu jich byl plný, skupina neregistrovaných ho využila také, jeli do Klášterce n/Ohří. Po vystoupení z vlaku jsme vyšli na ČZT a brzy se naše kroky zastavily za fotbalovým hřištěm v Doupovské zahradě, která byla otevřena za účasti dětí z MŠ dne 25.11. 2016. Je to část pozemku osázená ovocnými stromky, informačními panely s obrázky flory a fauny vyskytující se v údolí Ohře, hmyzí hotel, doskočiště, líhniště pro užovku stromovou, pexeso, lavičky z půlených klád. Je to příjemné místo pro začátek výletu. Po seznámením jsme pokračovali pod železnici a zastavili se u upraveného pramene minerálky a nadechli se před stoupáním krátké ale příkré stráně. Pak jsme pokračovali okolo stáčírny minerálky, přes Korunní a Kamenec do Okounova. Bylo pěkně, pohledy do krajiny také a umocnily je první jarní kvítka - podbělu, dymnivky, sasanek a orseje jarní. Ani rozryté plochy luk divočáky to nekazily. A že jich bylo !  Tak jsme sešli až do Perštejna a zastavili se v první otevřené restauraci, penzionu Betty před mostem přes řeku. Byli tu dva hosté, usadili jsme se uvnitř, polévka, pivko, káva i mlska byly hned. Po občerstvení a to už bylo plno i na zahrádce, jsme přešli přes most do Luzného a pokračovali až k čistírně odpadních vod, prosklený domek se zelení uvnitř. Otočili se a pomalu šli na stanici vlaku, kde jsme se sešli se skupinkou, která využila pohostinnosti restaurace hotelu Slunce. Dnešní výlet přinesl vše, dobrou partu, cestu, počasí a tím i pohodu a spokojenost.    Příspěvek: ruma

04.04.2018 17:45

Budovský vodopád

Je po Velikonocích a u vlaku se sejde 21 turistů. Cestou do Ústí nad Labem řešíme jak to vyřešit s jízdným do Olšinek. Máme to zmáknuté  a nastoupíme do autobusu, kde nás řidič upozorní, že je všechno úplně jinak! Je však rozumný a hlavně ochotný a tak jedeme. Vedoucí ani nepostřehne, že máme vystupovat a tak může poděkovat účastníkům zájezdu, že nepřejel. Díky! Po milém a sladkém pohoštění od paní Lidky, dostalo se na všechny, pokračujeme vzhůru po schodech.Dojdeme do obce Budov, kde je odbočka k vodopádu. Do Vlčí rokle která je krkolomná a jsou použity i provazy, jde jen pár odvážných. Vodopád je chudý na vodu zato padlých stromů je zde až moc. Po zhlédnutí vodopádu s čedičovo-tufovým amfiteátrem se opět vracíme a stoupáme do obce Březí. Využijeme prostor dětského hřiště ke svačině. Po vystoupání nad obec vidíme další krásné výhledy, koníky a pohled na Velké Březno. Podél romantického a upraveného Homolského potoka dojdeme pro všechny vytoužené hospody. Počasí bylo nádherné a podle tváří účastníků se dalo soudit, že se jim dnešní výlet líbil.     Příspěvek a foto: jiva

03.04.2018 21:43

VELIKONOCE 30.3. - 2.4. 2018

Podle tradice vyjíždíme autobusem na 4denní výlet za poznáním naší krásné vlasti. Za pěkného rána a všelijaké předpovědi počasí vyjíždí plný autobus z Mostu přes Prahu rovnou do Kouřimi ke skanzenu. Po malém občerstvení otevírají, jsme prvními návštěvníky a procházíme stavení, zajímavé je malování vajec a bylinkárna. Pak následuje město Havlíčkův Brod, má pěknou radnici a náměstí, je chladno, tak jdeme na oběd. Pokračujeme k rozhledně Rosička, od autobusu je nedaleko a jsou na ní pohodlné schody. Dnes už zbývá ubytování s polopenzí ve Svratce, ve sportovním areálu. Vyhovuje nám, jen je na pokojích chladno, zatopili později a zlepší se to, dobrá večeře to spraví. Ráno je pěkné, čeká nás asi 10 km výšlap z Křižánek přes Čtyři palice, Milovské perničky, Zkamenělý zámek a Karlštejn do Svratky. Celý den je pěkné, celkem teplé počasí, cesta dobrá a najednou straší bouřka. Už jsme ve Svratce, tak to stihneme nebo přečkáme v restauraci. Prudká přeháňka rychle skončí, ještě v noci prší a ochladí se. Ráno vyjdeme na Devět skal, cesta je převážně lesem, les šumí a při chůzi není zima. Na vyhlídku se vydalo pár odvážlivců, ostatní odradil vysoký kamenný schod. Cesta dolů byla dobrá, u rybníku čekal autobus. Většina se vydala na nedalekou Žákovu horu, aby došla na druhou stranu, kde opět čekal autobus. Odtud jsme jeli do Poličky, města Bohuslava Martinů. Rychle jsme proběhli památná místa a náměstí a hledali teplo v restauraci. Povedlo se, bylo sice chladno a vítr ale nepršelo. Po večeři jsme zůstali v restauraci při kytaře s písničkami a vzpomínkách na minulá toulání. Ráno bylo mrazivé, ale jasné, první zastávka byla v Chotěboři (zámek + park zavřeny, je pondělí a svátek). Světlá nad Sázavou byla jen o něco vstřícnější, park je přístupný. Tak jsme okoukli zámek a prošli se parkem v jarním počasí. Ještě zastávka na parkovišti pod Blaníkem, většina si vyšlápne a nelituje, bufet i rozhledna jsou otevřené. Malá skupina sešla do Louňovic na oběd, kde nastoupili do autobusu a spokojeně jsme všichni jeli domů. Letošní výlet splnil očekávání a vydařil se.

Děkujeme všem, kdo se podíleli na organizaci a programu, hlavně Růžence a řidiči Petrovi za bezpečnou jízdu.                            Příspěvek: ruma  Foto: Ilona

Prosím ještě o poděkování Hance Novákové za krásný přednes básně na měsíc duben a to Vítěslava Nezvala " Na břehu řeky Svratky", která nám prohloubila zážitek z pobytu v městečku jménem Svratka!      Děkuji moc Milena Vágnerová

24.03.2018 17:41

Obrnice - Křemencový vrch + jezírko - Vtelno

Krásné ráno na 1. jarní vycházku vylákalo 30 turistů do nedalekého okolí města. Vlakem do Obrnic, přes most nad kolejemi do obce Patokryje a po cyklo 3109. Hned na kraji jsme přehlídli značku a šli slepou ulicí, naštěstí nebyla dlouhá. To jsme napravili, pak už  mezi zahrádkami, okolo Srpiny a k bývalému pivovaru v Sedleci. Tam jsme se pustili docela zarostlou strání, kde se rýsovala cesta a došli na širší, která nás dovedla až na Křemencový vrch. Tady jsme zastavili a vybalili občerstvení. Po foto a pokoukání po okolí jsme sešli okolo střelnice k dost zarostlému jezírku, kde bylo několik kachen. Vrátili jsme se na vršek a pokračovali dobrou cestou okolo celého vrchu. Až se stromy a keře zazelenají musí to tu být romantické, ale samotnému člověku by tu asi bylo úzko. Pak jsme přešli troje koleje (Most-Lovosice/Švestková dráha, Most- Louny, Most-Žatec) a kousek podle nenápadné strouhy Zaječického potoka, který se vlévá do Srpiny. Tu jsme přešli a po modré značce pokračovali do Vtelna. Úvozová cesta byla dost mokrá, na pokácených keřích se bělaly kočičky a všude plno větví (mimo cestu) po skácených stromech. Trochu bláta na botách a nohavicích nevadí. Ve Vtelně nás čekalo překvapení, restaurace U Mikulů je dnes obsazená svatbou, pro nás není místo ani jídlo. Nevadí, za pár minut jede autobus do Mostu. Loučíme se a pochvalujeme si pěkně prožitý den, počasí i cesty vyšly k naší spokojenosti.     Příspěvek: ruma   Foto: jiva

17.03.2018 22:25

Most - Hněvín

Plány jsou od toho aby se plnily, překračovaly nebo i měnily. A to jsme byli nuceni udělat i my. Předpověď počasí byla mrazivá, no nepříznivá a vyšla. Nás se sešlo 8 a dohodli se, že stráň do Bíliny Kyselky by byla dnes nebezpečná a neuteče nám. Půjdeme směrem Hněvín a uvidíme. Podle plánu jsme sjeli autobusem až k zimnímu stadionu a nikdo nepřistoupil. Vystoupili jsme a šli po zasněžených chodnících k muzeu, na Žižkovu ulici a po terase pod Hněvínem, odkud jsme mohli okukovat jezero. Jeden krátký, ale nepříjemný  sešup jsme zdolali a došli až do Souše na silničku Na Novém světě. Pomalu vystoupali do Sedla pod Hněvínem a kousek stoupali ke hradu. Pak jsme odbočili vlevo a skoro po vrstevnici okolo staré vodárny došli do poslední zatáčky pod hradem. Ještě kousek a jsme na hradě. Pohled na město nic moc, tak rychle zkusit restauraci, bereme za kliku a nic, ale v tom zašramotí klíč a dveře se otevřou. Je právě 11 hodin a jsme prvními hosty a můžeme objednávat. Polévky mají, kávu, čaj uvaří, víno svaří a pivko natočí. Je nám prííma, z okna se zdá, že se trochu projasnilo, pak zjistíme, že ne. Stále stejně, jen sníh nepadá, dolů se jde dobře a na Zahražanech se rozcházíme, každý nejkratší cestou domů. Přestože původní plánované km nebyly naplněny s vycházkou jsme byli spokojení a správně vyvětraní došli domů.   Příspěvek: ruma   Foto: Ilona

10.03.2018 23:10

Stráž nad Ohří - Jakubov - Vojkovice

V pátek jarní počasí, v sobotu ráno po dešti a zataženo a na nádraží se sešlo 21 turistů. Jedeme do Stráže n/O., po vystoupení přejeme Zdeně a Lence k narozeninám s přípitkem, sníme nabídnuté jednohubky a Hanka přidá básně o Jaru. Projdeme pod trať okolo domků se zahrádkami, ohradou s ovcemi a jehňaty. Pohled na řeku je pěkný, ale úplně jiný než před týdnem, led skoro zmizel. U info tabulích o chráněné užovce stromové končí pěkná cyklo a začíná stoupat mokrou strání s vyjetými traktorovými kolejemi a výš i s ledem na cestě. Opatrně a s pomocí podané ruky tyto dva úseky bezpečně překonáme a na vrchu je pěkný pohled do krajiny a na řeku. Teď už nás čekalo mírné klesání až do Jakubova, části Vojkovic, kde jsme se zastavili na mostku přes potok na občerstvení. Cesta vedla po silnici, u velkého domu (bývalá porcelánka) byl smírčí kříž a vedle kaple s obrazem Panny Marie, dál u silnice zdobený kříž. To už jsme před sebou viděli Vojkovice a těšili se na hospodu. Chyba, obě známé byly zavřené. Času víc než dost a co dál ? Půjdeme na procházku kolem obce, zastavíme se ještě u restaurace u vody, kterou jsme viděli ze silnice. Pěkná, ale také zavřená. Část zůstala sedět  na sluníčku a druhá šla dál. Po chvíli telefon, restaurace se bude otvírat, bude jen káva a pivo. To nám stačí, jdeme nazpět, vyšlo to a byla i tatranka. Ještě okouknout řeku a pomalu na vlak. Ráno bylo zataženo, ve Stráži chvíli trošku pršelo, mraky stále, ale v poledne, asi aby nám to nebylo líto se vyjasnilo a sluníčko svítilo a pěkně hřálo. Vše bylo jak na výletě má být, prožili jsme moc pěkný den.   Příspěvek: ruma    Foto: Ilona

© 2011 Všechna práva vyhrazena.