TAKTO SE TO UDÁLO

18.05.2019 23:13

Žatec - Podbořany - rozhledna Rubín - Podbořany

Slibované pěkné počasí na nádraží přivedlo 28 turistů, kteří se těšily na novou malou rozhlednu Rubín na stejnojmenném kopci. Těšení brzy pokazilo zpoždění vlaku a ujetí autobusu ze Žatce do Pšova. A co dál ? Čekat dvě hodiny na další, jít do města nebo počkat na rychlík do Podbořan odkud je to pěšky dál. Polovina zvolila město Žatec a pozdravení kolegyně Lenky v Libočanech. Setkání bylo milé a otevřený krámek poskytl i občerstvení. Cesta kolem řeky za slunečného počasí byla pěkná a legrace dost. Druhá polovina odjela do Podbořan a hned se vydala na rozhlednu, která byla vidět z i vlaku, malé dřevěné hradiště z dávných věků. Přes město a cyklostezkou mezi poli, kde byla opravená kaplička sv. Anny, nápis byl sestaven z malých oblázků. Potom přes silnici a do lesa pod kopcem Homole až k šipce, která nás navedla na k stoupající cestu k rozhledně. Ta se objevila na upraveném holém vrchu Rubín a shlížela na vesničku Dolánky a dál do okolí. Vedlo na ní 14 dřevěných točitých ne moc pohodlných schodů a výhled z malých okének do sluníčkem ozářené krajiny byl nádherný. Pár kroků od rozhledny je odpočívadlo, kde jsme posvačili a trochu si odpočinuli. Tam nás vyšlo 15 a dolů scházelo 17, dvě turistky počkali na další autobus a došli po původně plánované trase. Do Podbořan jsme se vrátili stejnou cestou, před nádražím zakoupili občerstvení a vlak už jel. Dnešní vycházka byla netypická, ale všichni byli na konec spojeni i když plánované km se prodloužily.       Příspěvek: ruma

11.05.2019 22:48

VYCHÁZKA NA SUKOSLAV

Na nádraží se nás sešlo 16, přesto že pršelo. Vlakem do Bíliny, a busem do Kostomlat. Stále prší, ale my jdeme na Sukoslav. Cesta lesem je krásná, máme pláštěnky a deštníky, něco vydržíme. U hradu nás čekalo prima překvapení . Hospůdka je otevřená a v krbu hoří oheň . Měli pivo, čaj, i kávu. Zotavili jsme se, zatím co venku pršelo víc a víc. cestou zpátky jsme viděli krásné koně, byli docela blízko. BUS přijel včas a rychlík také. Březinu jsme vynechali, ale určitě se tam vydáme za lepšího počasí.            Příspěvek: Hanka

08.05.2019 23:43

PRAHA - Senát, Vítkov, Žižkov

Den osvobození jsme využili k prohlídce prostor, kde sídlí Senát Parlamentu ČR. Prohlídka s průvodcem byla zdarma. Stálo za to, vidět co dokázali naši předkové vybudovat. Po prohlídce jsme se přesunuli na památný vrch Vítkov. Bylo právě po kladení věnců prezidentem, počasí nádherné, které nám umožnilo nádherný pohled na Prahu. Svěží přírodou jsme sestoupali do starého Žižkova a došli na Prokopovovo náměstí. Je trojúhelníkového tvaru a je zde bronzová, jezdecká socha Jaroslava Haška, která je tak trochu recesí oponující majestátnosti opodál stojícího Žižky. Projdeme okolo kostela sv. Prokopa a dojdeme do Mahlerových sadů, kde obdivujeme televizní věž. Od návštěvy v r. 2016 vstup podražil o 60 Kč. Je krásně a tak se nás šest rozhodne pro návštěvu neobyčejného zážitku! Tentokrát jsou ale instalované dalekohledy zdarma a počasí nám umožnuje opravdu nádherný pohled na krásy tohoto města. Nikdo proto nelitoval. Prohlídku dnešního výletu zakončilo 15 turistů na náměstí Jiřího z Poděbrad u kostela Nejsvětějšího Srdce Páně. Cesta vlakem domů proběhla bez problému.  Příspěvek a foto: jiva

08.05.2019 21:11

Bečovský pochod

Jelo nás 18, přes ranní chlad se udělalo krásné středeční počasí a byl to perfektní výlet. Sice původních 10-12 km se nakonec ukázalo jako asi 14 km, ale zvládli jsme to všichni, sem-tam někoho sebrala a dovezla "záchranka", takže jsme došli všichni. Jako vždy v cíli skvělé občerstvení, opékání buřtů, pivo, co si víć přát. Nejenom že nás ráno čekala Mirka, nakonec dorazila i Věrka a díky "taxi" se vše zvládlo. Nádherná příroda, jen jsme si fandili, jak máme krásnou zem. Vzpomínali jsme, jak jsme s Vámi absolvovali kopce v okolí a že je tam všude hezky. Nakonec na nádraží dovoleno natrhat si krásný šeřík, který nám pár dní bude připomínat krásný výlet.   Příspěvek Helena

04.05.2019 23:14

Teplice - Botanická zahrada - Bílina Kyselka

Zatažená obloha a slabý déšť přivedl na nádraží 13 turistů. Nepříznivá předpověď počasí s deštěm byla příčinou změny  vycházky, kterou navrhla pohotová vedoucí - Botanická zahrada v Teplicích. Se změnou jsme rádi souhlasili a už jedeme do Teplic. Ty nás přivítali deštěm, tak rychle deštníky a nejkratší cestou do Botanické zahrady, tam na nás nebude pršet a pak se uvidí. Po zakoupení vstupenek si v šatně odložíme batohy a bundy a jdeme do skleníků, jsou tady tři. Xerický soustřeďuje floru ze suchých oblastí, největší tropický s vodopádem, orchidejemi a vzácnými rostlinami, bazénkem se želvami a akvárii s pestrými rybičkami. Poslední subtropický je věnován chilskému deštnému pralesu, rostlinám z Nového Zélandu a nově i z Číny. Jsme tu sami, pomalu se procházíme, něco známe ale většinu ne. Prohlídku jsme ukončili a vrátili se do vstupní haly s průhlednou střechou a šustění, které je slyšet je déšť. Ven se nám nechce, z batohů vyndáme svačinku a pak přeběhneme do protější cukrárny, je dnes otevřená. Akorát ji obsadíme a objednáme si kávu, čaj, něco mlsného a je i zmrzlina. Je tu příjemně, Hanka přečte báseň k měsíci květnu od Františka Hrubína. Pomalu balíme, přišli další hosté. Venku stále prší, klikatou cestou jdeme přes lázeňskou část parkem, líbí se nám vodotrysky. Na vlak to máme akorát, část jede rychlíkem, zbytek osobákem, kde pár jedinců vystoupí v Bílině Kyselce a jde na slavnost. Nepřívětivé počasí nám radost z netradiční vycházky nezkazilo, jsme spokojeni.      Příspěvek: ruma

01.05.2019 23:45

Ústí n/L. - sídliště Skalka - Kozí vrch - Neštědice

Dnes se 17 turistů  vydalo na 72. Prvomájový výstup na Kozí vrch pořádaný KČT odborem Loko Ústí n/L VT. Z Mostu jsme jeli vlakem, z Ústí trolejbusem číslo 51 na konečnou sídliště Skalka a po silnici pak stoupali k pozůstatkům  kaple vytesané ve skále. Zbyla z ní jedna začouzená místnost a na skále byla v roce 2017 vybudovaná ferrata (zajištěná horolezecká cesta) se sedmimetrovým převýšením. Jedna rodina se dvěma dětmi tu zkoušela svoji zdatnost a jeden náš turista zapózoval pro foto. Ještě kousek stoupání po silnici k vyhlídce a odbočka na zelenou, která vede polní cestou, trochu stoupá lesem až pod rozkvetlý kaštan. Tam jediný mužský zástupce splní prvomájovou tradici políbit ženu, aby neuschla. A nás bylo 16 ! Hned se nám šlo lehčeji, cesta začala klesat, prošli jsme Mašovicemi a za chvíli jsme byli na louce pod Kozím vrchem. Tady bylo živo, oheň hořel, buřty se opékali, pivo čepovalo a každý účastník dostal pěkný obrázek, který si mohl doplnit razítkem akce. Mezi tím spadlo pár kapek májového deštíku. Po občerstvení jsme sešli po louce dolů k rozcestníku, podívali se mezi stromy na vršek kopce a zamávali mu. Pak pěkně z kopce dolů do Neštědic do restaurace U Kulatý báby, kde bylo docela plno. Místo jsme našli a většinou si dali dobrou kávu, chvíli poseděli a šli na nedalekou vlakovou zastávku. Dnes bylo ještě aprílové počasí, chvíli sluníčko, chvíli zataženo a chladný vítr, ale dobře se šlo. Vlak jel jak měl a nám bylo dobře, vycházka se nám líbila.          Příspěvek: ruma

28.04.2019 22:38

PRAHA - zahrady

32 turistů z Bečova, Mostu, Chomutova a Klášterce n/O. navštívilo Vrtbovskou zahradu. Počasí nám přálo a tak jsme se mohli kochat nádhernými terasami, které tato jedna z nejkrásnějších zahrad nabízí. Každé vystoupání terasy nám nabídlo krásné pohledy na Malou Stranu, Hradčany a Žižkov. Polední svačinku nám zpříjemnil hlas zvonů, které známe z nedělního rozhlasu. Po prohlídce jsme se vydali do Valdštejnské zahrady, kde je vstup zdarma. Využili jsme i volný vstup do prostor Senátu a obdivovali nádheru Valdštejnského paláce. Při prohlídce zahrady jsme též zažili několik zážitků při pohledu na Výra velkého, výlovů mincí z kašny, pyšné pávy a krásné a velké ryby v rybníčku kde stojí Herkules se saní. Cesta tramvají a pak vlakem domu byla bez problémů a tak jsme se všichni ve spokojenosti rozešli.    Příspěvek a foto: jiva

27.04.2019 18:49

Mostecké šlápoty - 40. ročník

V roce 1979 se členové KČT Baníku Most na členské schůzi dohadovali, přeli i hádali jaký dát název nově vznikajícímu turistickému pochodu. Dnes těžko zjistíme kdo název „Mostecké šlápoty“ navrhl, důležité je, že se ujal a hlavně se dožil 40 let! Bohužel, jsme již jen tři, co toto pamatují. Důležitější však je, že si tento generacemi oblíbený pochod našel výborné, schopné a zapálené pokračovatele! Přeji vám všem, jak pořadatelům, tak účastníkům ať se pochodu daří alespoň dalších 40 let.        Příspěvek a foto: jiva

V městské knihovně Most od 7,30 hodin startoval jubilejní ročník tradičního pochodu  Mostecké šlápoty. Program byl obohacen o dětskou trasu v délce 2 km s různými soutěžemi. Do soutěží se zapojilo 37 dětí, pár nejmenších jen v náručích rodičů přihlíželi, přihlásili se i odrostlejší a ti si to také pěkně užívali i k pobavení ostatních a pak pokračovali na delších trasách. Na připravených trasách 10, 14, 20 a 25 km se celkem prošlo 284 turistů nejen z Mostu a okolí, ale i ze vzdálenějších míst (Sokolov, Plzeň, Kladno, Praha, Kolín, Žďár n/Sázavou, Čáslav). Na startu, dětské trase a v cíli se o průběh akce staralo 24 pořadatelů z řad členů KČT. V cíli na Benediktu v restauraci Dřevák dostali účastníci pochodu diplom, suvenýr a mohli si otisknout několik razítek k akci. Byla možnost i teplého občerstvení v podobě opečené klobásy, pivka, čaje a kávy. K tomu jim zahrála živá kapela, v přestávce pak zahráli a zazpívali členové KČT na kytary. Přes zataženou oblohu se sluníčko dlouho nemohlo prodrat, trochu foukalo ale hlavně, že nepršelo. Byl to pěkný den a všichni si ho užili.                                                Příspěvek: ruma    Foto: šefredaktor E.Beneš a Ilona

24.04.2019 08:16

Velikonoce 19. - 22. 4. 2019

V určenou dobu se sejdeme na parkovišti za poštou celí natěšení na jarní výlet přímo do ráje, byť Českého. Předpověď počasí je  příznivá, autobus přijel včas. Usadíme se, s řidičem Petrem je nás 37 a vyjíždíme vstříc zážitkům. Od samého začátku jedeme rozkvetlou krajinou, první zastávku máme u zámku Zákupy s bohatou historií, medvědem Medouškem, pávy, parkem a prohlídkou s příjemnou průvodkyní. Zbyla i chvilka na prohlídku městečka a pokračujeme na hrad Bezděz a šlapeme k hradu kam vede kamenitá cesta, ze které jsou pěkné pohledy do kraje. U bány nás zarazí zpoplatněný vstup i na nádvoří, potěší stánek se suvenýry a občerstvením, kde většina skončí. Nezdolní turisté si zaplatí a vyšlapou schody na 34 metry vysokou kamennou věž. Sejdeme, u autobusu hrad dostane přezdívku Děsbezděz a čeká nás poslední zastávka a tou je Frýdštejn s penzionem Sport. Ubytujeme se a vynikající večeře dá zapomenout na kopec a schody. Po snídani jdeme dolů k rozcestníku a po ČTZ pohodově k Drábovně, dojdeme do Dolánek s Dlaskovým statkem, kde probíhá program k Velikonocům. Vstupenka platí celý den, tak po odpočinku většina vyráží na nedaleký zámek Hrubý Rohozec. Opět cesta a prohlídka nemá chybu, ještě chvíli zůstaneme na statku, hezky hrají a zpívají a jedeme na večeři. Po večeři posezení při kytaře. Ráno jedeme autobusem na Kozákov, přímo k rozhledně, vyšlapeme 124 schodů, těšíme se z nádherných výhledů a zasněžených Krkonoš. Příkrá cesta z kopce po ŽTZ moc příjemná nebyla, ale zvládli jsme ji a zastavení v restauraci U Loktuše bylo vítané. Dál až k hradní zřícenině Rotštejn, kde byl program a do obce Klokočí. Kdo chtěl vystoupal schody na Klokočské skály a šel od jedné vyhlídky ke druhé, ke Zdenčině skále a zpět přes Záholice k rozcestníku U Šlejfírny, kde čekal autobus a dnešní putování skončilo. Opět výborná večeře a posezení s kytarou. Ráno naši pánové splnili velikonoční povinnost, vyšupali ženy a po snídani jsme naložili kufry, rozloučili se a šli ke zřícenině hradu Frýdštejn, bylo sice pondělí, ale také svátek, přesto bylo zavřeno. Podívali jsme se zvenku a pokračovali k rozhledně Kopanina. Kamenná rozhledna, postupně jsme vystoupali 94 schodů na ochoz, sešli k domku, kde se půjčují klíče a paní prodává suvenýry. Tam už čekal autobus a jeli jsme do Malé skály, kde byla možnost vyjít ke zřícenině skalního hadu Vranov (Pantheon), zajít do restaurace a cukrárny. V určenou dobu jsme se sešli a zbývala cesta domů. Celou dobu bylo krásné až letní počasí, teď přišel mrak a studený vítr, ale v autobuse to nevadilo. Trochu nás potrápila kolona na silnici, ale jinak náš výlet neměl žádnou chybu ani pihu na kráse. Bylo to báječné ! Děkujeme všem, kdo se podíleli na přípravě a průběhu výletu a řidiči Petrovi za bezpečnou jízdu.         Příspěvek: ruma  Foto: Ilona

13.04.2019 23:44

Rumburk - bazilika ve Filipově - Rumburk

Studené ráno a zatažená obloha neodradila 23 turistů na výlet do Filipova. Cesta vlakem byla sice delší ale příjemná, zelený autobus nás vysadil přímo před bazilikou. Tentokrát jsme zvolili správný datum (každého 13. dne v měsíci) a v bazilice probíhala mše. Tiše jsme tam vklouzli, posadili se do docela zaplněných lavic, rozhlíželi se po interiéru a chvíli sledovali mši. Potom jsme si ji tiše prohlédli a po modré značce se vydali do Rumburku. Silnice mírně stoupala, u křižovatky  Vyhlídka jsme si na skok zašli do Německa, města Neugersdorfu, kde téměř na hranici v parku je kamenná  Bismarkova věž. Měli jsme štěstí, protože místní  právě park s věží uklízeli a připravovali na sezonu. Za dobrovolné vstupné v Kč nás nechali vystoupat 90 schodů na ochoz a rozhlédnout se po okolí a potom ještě přidali propagační letáček. Bylo to milé a zahřálo to na duši i když foukal studený vítr. Vrátili jsme se na silnici a pokračovali až k odbočce do lesa, kde bylo příjemněji. Pohodlná cesta nás přivedla na Strážní vrch s kostelíkem. Odtud už se sešlo do města, kde si každý našel co chtěl, Íčko na náměstí, restauraci nebo cukrárnu. Cestou na nádraží se stihnul okouknou kostel sv. Bartoloměje, klášter kapucínů s otevřenou Loretou, v parku byla vidět socha Neporažen, která připomínala Rumburskou vzpouru v českých vojáků v rakousko-uherské armádě v 5/1918. Cesta domů byla opět pohodová, viděli jsme co jsme chtěli a všichni byli spokojeni.                                Příspěvek: ruma    Foto: Ilona

© 2011 Všechna práva vyhrazena.