TAKTO SE TO UDÁLO

10.11.2018 10:23

Želénky - Zabrušany - Všechlapy - Štěrbina - Straky - Teplice v Č.

Na nádraží se sešlo 20 turistů a odjeli jsme do Želének, vystoupili a chvíli čekali(malé zpoždění) na 3 kolegyně z Teplic. Čekání jsme si zkrátili poslechem básní K. Tomana a Fr. Hrubína Listopad, které přednesla Hana. Pod zataženou oblohou jsme od zastávky ČD Želénky přišli na okraj Zabrušan až k malému pomníčku a chtěli se podívat k vodní nádrži Všechlapy, ale zastavila nás zákazová cedule a páska přes cestu. V Zabrušanech jsme došli ke kostelu sv. Šimona a Judy a sv. Antonína a pomalu mírně stoupali  k místu středověkého hradiště na které poutala cedule u silnice a to bylo vše. Pomalu jsme došli do Štěrbiny s kaplí a autobusovou zastávkou na návsi, kde jsme se zastavili na vlastní občerstvení. U statku se podívali na koně, poníka, spoustu koček a to vše zpestřovalo pár oblečených figurín. Kousek po rovině a pak táhlé stoupání přes Straky, okolo travnatého letiště, za ním jsme odbočili na panelovou cestu a lesem došli až na kopec s vodojemem, pod ním pak je postavený Památník zrušení roboty ( hold slavnému poslanci říšského sněmu Hansi Kudlichovi, který roku 1848 podal úspěšný návrh na zrušení roboty (ta byla zrušena 8. září 1848) a postaven byl v roce 1888. Potom jsme sešli dolů k zahradnictví, ke kapli sv. Antonína a až k restauraci s cukrárnou Rozhled. Po odpočinku jsme pokračovali přes město na nádraží ČD. Počasí bylo od rána stejné, zataženo ale vycházka se moc líbila. Kde a kdy se stane, že katastrem jedné obce (Zabrušany), zbourané a nově postavené a jejími 4 částmi dojdeme až do Teplic.    Příspěvek: ruma

07.11.2018 12:31

Lahošť - Duchcovský poklad

Ve středu 7.11. 2018 KČT Litvínov pořádal tuto akci, které se zúčastnilo 21 turistů (Litvínov 16, Most 2, Ústí n/L 2, Teplice 1). Od autobusové zastávky byl malý kousek k vodárenské věži z roku 1882 a čerpací stanici, která udržuje hladinu spodní vody. Místo původního Obřího pramene je zasypané a neoznačené. Po průvalu vody do dolu Döllinger roku 1879 se pramen ztratil a lázně v Teplicích byly také téměř bez vody. Při  průzkumu  pramene v roce 1882 byl nalezen měděný kotlík s množstvím bronzových keltských šperků (náramky, spony) z 3.nebo 2. století před naším letopočtem. Pak jsme prošli obcí až k historickému mostu a výklenkové kapli se sv. Janem Nepomuckým, od mostu  vpravo Hornickou ulicí a pěknou cestou na okraj Zabrušan, přes silnici a po cyklo do Duchcova ke hřbitovu, rybníku a vypuštěné Barboře. Naproti v parku je pomník katastrofy dolu Göllinger, kaple sv. Barbory a pak rovnou do muzea podívat se na část pokladu, případně si koupit knížku a nechat si jí podepsat autorkou paní Bartoškovou, která o práci a hledání podkladů o Keltech a pokladu povídala. Dnešní vycházka byla zajímavá a poučná a všichni byli spokojení.    Příspěvek: ruma

03.11.2018 18:24

Procházka po nejbližším okolí našeho města

Po delší době máme vycházku v místě, okolím města. U Centrálu se sešlo 26 turistů, aby někteří poznali nepoznaná místa. Městem na konečnou tramvaje a pod Hipodrom, pod vstupem do něj jsme odbočili do zalesněné části a došli až k rybníku dost zarostlého rákosím. Cesta u břehu byla neprůchodná ale i cesta o něco výš byla dobrodružná, ale líbila se nám a dovedla nás až do Čepiroh k  hlavní silnici. Tu jsme opatrně přešli a ulicí se dostali na mostek přes nově zregulovaný Luční potok a dál po cestě pod kopcem a po cyklo ho obešli. Naskytnul se nám tu pohled do dolu i dál do krajiny. Cyklo jsme opustili a cestou okolo rybníku se dali rovnou ke mini rozhledně, která neslouží veřejnosti. Po krátkém zastavení, občerstvení a foto jsme sešli dolů k druhému rybníku, kde byly i labutě. Za ním kousek stoupání a jako nazpátek okolo oploceného pozemku a pak odbočkou dolů k vinicím. Po panelové cestě s nezvyklými pohledy na město až na dolů za Čepirohy na Žateckou silnici, opatrně přes ní a do lesoparku Hrabák. Zpočátku divočina, pak garáže,  zahrádky a na konci civilizace - konečná tramvaje. Tady jsme se rozloučili, počasí nám přálo, dnešní vycházka se nám moc líbila a těšíme se na další.      Příspěvek: ruma  Foto: jiva a Ilona

27.10.2018 18:07

Po stopách bitev s Napoleonem

Na nádraží se sešla skupina 10 turistů aby se vydali do historie. Vlakem do Ústí n/L., kde trošku slabě pršelo a hodinou času do odjezdu autobusu do Varvařova. Autobus zastavil hned u Rakouského pomníku - litinový obelisk s plastikou lva, reliéfem poprsí rakouského vojevůdce generála H.V. Colloredo-Mansfelda. Je opravený, stejně jako upravené okolí a připomíná odražení útoku Napoleona ze dne 17.9. 1813. Přes silnici pod Starou poštou je skromnější Pruský pomník. Lesní cestou po ŽTZ jdeme okolo oprámu Gustav a mírně stoupáme až bývalé trati a za ní v lese je malý pomník generála Vandamma v místě, kde byl zajat. Kousek se vrátíme a dojdeme do Žandova, pěkné obci s výhledy na Středohoří. Projdeme ji, okolo hřbitova a těsně před Chlumcem je Jubilejní pomník, byl otevřen ke 100. výročí bitvy 19.8. 1913. Tady se chvíli zastavíme na  vlastní občerstvení. Po pěkné cestě vystoupáme na Horku s tříbokou kaplí Nejsvětější trojice, postavena 1690-91 na pamět´ odvrácení moru. V roce 1813 zde měl velitelské stanoviště generál Vandamme. Po značce sejdeme do Chlumce ke kostelu sv. Havla, u zadní zdi je smírčí kříž, před vchodem do kostela v pěkně upraveném parku je socha zraněného vojáka z 1. svět. války a socha Ecce homo. Na radu místních jsme zašli do restaurace s bowlingem na občerstvení a dobře jsme udělali. Po značce jsme pokračovali do Stradova a Přestanova a měli pěkný výhled do krajiny. V Přestanově jsme sešli ke kruhovému objezdu a opatrně po hlavní silnici došli k Ruskému památníku-litinový jehlan se sochou bohyně vítězství Niké a lvy. Opatrně zpět na autobusovou zastávku a přes Chabařovice na nádraží do Ústí n/L. a na vlak. Ne všechno jsme dneska stihli, ale všichni jsme byli moc spokojeni a určitě se někdy vydáme po zbylých stopách tohoto válečného tažení v roce 1813.       Příspěvek: ruma

20.10.2018 21:46

Poslední puchýřek Most-Louny - 23. ročník

Rok s rokem se sešel a za krásného počasí sešli také turisté v obci Raná v místní restauraci Ponorka. Obec je známá svým třívrcholovým kopcem s výškou 457 metrů, který je oblíbeným místem rogalistů. Sešlo se jich 119, skupiny z Chomutova, Mostu, Loun, Litvínova, Duchcova, Žatce, Jiřetína i další jednotlivci. Nejpočetnější byly skupiny z Chomutova (22), Mostu (19). Všichni se po pěkné procházce bavili při dobrém občerstvení a živé hudbě v sále, tančilo se až se od podrážek kouřilo. Všichni se pochvalovali pěkné počasí i zábavu, byli spokojeni a těší za rok na shledanou s přáteli, nejen turisty.                  Příspěvek: ruma

20.10.2018 08:55

Horní Halže - Kovářská

Ráno se nás sešlo 18, abychom jeli vlakem do Klášterce, kde jsme přesedli na autobus, kterým jsme jeli do Horní Halže. Odtud jsme se vydali pěšky po silnici směrem pod Klínovec, kam jsme ale nedošli, museli jsme sejít napravo směrem na Háj po neznačené cestě a trochu hledat, abychom našli bývalou osadu Königsmühle. V této osadě stálo 6 domů, kde žilo 53 obyvatel německé národnosti, kteří v roce 1946 museli opustit nejen tuto osadu, ale i naši republiku. Osada se od té doby nikdy neobnovila a díky její odlehlosti ale ani nikdy nebyla zlikvidována, takže tam jsou stále zbytky kamenných domů. V posledníc cca 5-6 letech se tam konají každý rok v srpnu festivaly s různým uměleckým programem - hudba, divadlo, umělecká tvorba, jejíž výtvory v místě zůstávají. I my jsme tam potkali návštěvníky české i německé. Místo má i díky okolní přírodě určité kouzlo, je odtud vidět Klínovec i Fichtelberg. Po prohlídce místa jsme si našli zelenou turistickou značku do Kovářské a cestou jsme si prohlédli zbytky bývalých vápenek z první poloviny 19. století, kde se zpracovával vápnitý dolomit z místních nevelkých lomů. Vápenky se v současné době opravují, za rok, kdy jsem tam byla naposledy se tam udělal obrovský kus práce. Pak už byla jen návštěva cukrárny a restaurace v Kovářské při čekání na autobus zpět do Klášterce - každý si vybral, co mu bylo bližší.                       Příspěvek: Boža   Foto: Ilona

14.10.2018 08:41

Praha - Kunratický a Michelský les

Po nádherné sobotní vycházce do Krušných hor, jsme se vydali na výlet do Prahy za její přírodou a to Kunratického a Michelského lesa. Vlakem na hlavní nádraží a metrem do Chodova. Za kruhovým objezdem doleva a za chvíli nás vítal památný strom, mohutný dub stojí na hranici Kunratického lesa a sídliště. Půjdeme po modré dál až nás dovede k ostrohu přes opravený most, na kterém stojí zřícenina královského gotického hradu Nový Hrádek. Nechal ho postavit Václava IV., který zde roku 1419 zemřel na infarkt. Z hradu postaveného roku 1412 si prohlédneme dochovanou přízemní část paláce, malé zbytky věže, hradeb a příkop. Přes hradiště vede trasa známého běžeckého závodu Velká kunratická. Vrátíme se na most sejdeme příkrou pěšinou a pokračujeme šikmo strání dolů do údolí Kunratického potoka a už na nás dýchá svěží a chladnější vzduch, zatleskáme tu skupině běžců. Společně se žlutou dojdeme k provizorní lávce, původní opravují, občerstvíme se a pokračujeme po žluté údolím dál, okolo nenápadné studánky, pod IKEM a Thomayerovou nemocnicí k restauraci Na Tý louce zelený, nelíbí se nám ceny a jdeme dál k rybníku Labuť. Nedaleko je restaurace Labuť a stejný problém. Vrátíme se a mírně stoupáme k sekvojovcům, jsou tu dva, pěkné místo. Občerstvení nám poskytne až zahrádka restaurace u Michelského lesa Za větrem. Metro už není daleko, jedeme na hlavní nádraží, máme čas, ale dřívější rychlík je hodně zpožděný, tak zůstaneme u původního. V určený čas se všichni sejdeme ve správném vlaku a jedeme v pohodě domů. Byl opět pěkný výlet. Děkujeme                                                        Příspěvek: ruma   Foto: jiva a Ilona

13.10.2018 19:05

Výsluní - Kryštofovy Hamry - 5.ročník Memoriálu Bohumíra Pokorného

Tuto akci pořádal KČT Chomutov a byli jsme na ni pozváni. Vlakem do Chomutova, registrace byla v hale ČD a přední stál autobus, který jsme doplnili. Cestou do Výsluní byla pěkná podzimní příroda. V obci jsme šli ke kostelu sv. Václava, mohli jsme si ho prohlédnout, postupně se opravuje. Tady jsme se mohli rozhodnout, na kterou trasu se vydáme. Z naší skupiny šly dvě turistky na dlouhou trasu (18 km), ostatní jsme autobusem popojeli na rozcestí Rusová -zaniklá obec. A další rozhodnutí - 11 šlo po ČTZ a ŽTZ na Jelení horu (11 km), 6 po místním značení 8 km, pod kopcem a spíš okolo přehrady. Všechny cesty byly pěkné, lesní hlinité, travnaté i asfaltky, po sluníčku i ve stínu lesa. Stoupání nebylo příkré, ani kamenitý kousek pod vrcholem Jelení hory (994 m) nebyl tak zlý. Na vrcholu je velký dřevěný kříž, kousek pod ním u stromu malý kříž s nádhernou vyhlídkou do kraje a na Přísečnickou přehradu chomutovského turisty B. Pokorného, který měl tuto část Krušných hor moc rád. Po pohledech do krajiny a dolů jsme se sešli u velkého kříže a trochu se občerstvili. Cesta dolů vedla kousek na zpět po žluté a odbočila po místním značení lesem rovnou dolů, na cyklo a na hráz přehrady. Dál pod hráz rozbitou cestou, opravovali ji, která přešla na asfaltku a do obce Kryštofovy Hamry, rovnou do cíle (pěkný diplom a suvenýr) a restaurace na občerstvení (polévka, pivo, káva). Přistavený autobus jsme opět zaplnili a za chvíli jsme byli v Chomutově u nádražní lávky, přešli ji a vlak jel za pár minut. Všichni účastníci akce byli spokojeni, nikdo nelitoval dne, počasí nám přálo, den jako malovaný, co víc si přát.                Příspěvek: ruma

10.10.2018 23:21

Děčín - ZOO - Pastýřská stěna

S příslibem pěkného počasí se na nádraží sešlo 12 turistů, abychom jeli do Děčína a navštívili atraktivní stavbu na Pastýřské stěně, na kterou se vždy díváme ze zdola. Od vlaku ke kostelu sv. Františka z Assisi a na Teplickou ulici, kde jsme minuli dům ZOO Rajské ostrovy. Od zavřené synagogy stoupáme Žižkovou ulicí přímo k ZOO, je to jedna z nejkrásnějších u nás, chová asi 150 druhů zvířat v počtu asi 450 kusů a otevřená byla v roce 1949. Tam se rozhodneme pro její návštěvu a v klidu si ji projdeme a na závěr si dáme malé občerstvení. Potom lesní cestou k restauraci Pastýřská stěna, již zavřené, ale jsme odměněni krásným, skoro leteckým pohledem na řeku a zámek. Dál lesem dolů na Jahnovu vyhlídku /Friedrich Ludwig Jahn byl německý (pruský) pedagog, člen frankfurtského Národního shromáždění, ale především vlastenec a zakladatel německého tělocvičného hnutí, které později fungovalo pod názvem Deutscher Turnverband/, se stejně pěkným pohledem  přes řeku. Cesta je dlážděná kameny a klikatí se dolů nad tunely železnice na okraj města. Je čas, tak jdeme znovu na Teplickou ulici do 4patrového domu ZOO - Rajské ostrovy, kam nám platí vstupenka. Expozice s exotickými druhy ryb, plazů a pavouků s příslušnou florou je otevřená od roku 2006. Je zajímavá a pěkná, ale dusné vedro urychlí naši návštěvu. V klidu dojdeme na nádraží, někdo zamíří do Íčka, druhý na pivko, v dnešním počasí přijde vhod. Vlak přijede, dost se zaplní a za chvíli je teplo, na dotaz proč nefunguje řádně klimatizace, odpovědí je porucha, 29'C a otevřené okno. To nám dnešní výlet nezkazilo, užili jsme si pěkný den.                                             Příspěvek: ruma   Foto: jiva

06.10.2018 14:12

Podzimním Krušnohořím

I letos jsme se vydali na tradiční dálkový pochod Podzimním Krušnohořím, který již po 42. organizuje KČT Litvínov. Sešlo se nás 18 a po registraci na zimním stadionu v Litvínově, jsme si trasu trochu upravili. Sešli jsme k Máji a zeleným autobusem jeli na Klíny k penzionu Stará škola, kde bývá občerstvení. Byli jsme tu dříve a tak hned na modrou a lesem dolů až k rozcestí Nad Mosteckou přehradou, dál po červené k rozcestí se žlutou Nad hrází. Příkrý sešup nás odradil, tak jsme zůstali na červené. Celou cestu jsme potkávali turisty, kteří stoupali na Klíny odkud jsme my vyšli. Poslední úsek byl docela příkrý a od lesní techniky poničený, těsně před koncem cesty k silnici "Pod Lounicemi" ležely v cestě silné kmeny, které jsme museli obcházet, tím byl přístup na silnici velmi ztížen. Poslední krok byl osudný pro Růženku, když špatně došlápla do rigolu zasypaného listím. Nohu, kotník si hned stáhla obvazem a postavila se, snad to nebude nic horšího.  Ještě s Lenkou a Martou se rozhodly si zavolat o odvoz autem. My jsme pokračovali po červené dál lesem nedaleko zavřené Koliby až opět k nepříjemnému sestupu na silnici, zvládli jsme to. Bukový háj byl zavřený, přes volné prostranství k ceduli NS Tesařova cesta k místu s dřevěnou sochou Vojtěcha Tesaře. Mezi domy k restauraci U Partíka na malé občerstvení. Potom okolo pramenu "Pod Studničním vrchem, protileteckých krytů, dolů k průchodu U hodin a do cíle na zimním stadionu. Tam jsme za odměnu dostali diplom a odznak a šli na tramvaj. Celý den nás provázelo pěkné počasí i příroda, jen ty cesty nebyly vždy bezpečné. Dnešní pochod se nám líbil, byli jsme spokojeni.       Příspěvek: ruma

© 2011 Všechna práva vyhrazena.