Nové Město v K.H. - Vitiška - Pramenáč - Dubí

19.09.2021 10:14

Dnes jsme samá desítka - 10 turistek, 10 km a po 10 letech se vracíme na stejnou vycházku, ale v menším počtu s podzimním (horším) počasím. Ve vlaku topí, venku pak chladno, nevadí, a hned se vydáváme na cestu. Od vlaku jako zpátky jdeme po silničce, u rozcestníku Trafo přejdeme na ČTZ a loukou a lesem za chvíli jsme u chaty Vitiška, kde se zastavujeme akorát v poledne na teplé občerstvení. Potom vyjdeme Mikulovským okruhem (svislý černý pruh bíle ohraničený) mírným stoupáním  na kopec Pramenáč s výškou 909 metrů s novým křížem a společným foto. Sejdeme zpět k odpočívce Mikulovského okruhu a pokračujeme dál po dobré cestě a zároveň koukáme po houbách. Za chvíli se vlevo objeví skály a kameny, hned u cesty jsou dvě kamenná slunce, což nás potěší. Za chvíli cesta končí kovovou bránou, uzavřená jelení obora a značka ukazuje vpravo dolů na travnatou cestu. Tak se po ní vydáme, na pár místech je mokrá, ale dá se to přejít nebo lesem obejít. Vlevo plot obory, vpravo les a vyjdeme na silnici u hájovny Jedlovka. K vlaku to máme asi ještě 2 km. Jde se dobře a nádraží je tu brzy a trochu času na vlak také. Pěkně upravené blízké okolí potěší oko a stejně tak i čekárna, kam se všichni uchýlíme před silnějším mrholením. Vlak je skoro prázdný a jak sjíždíme dolů i počasí se vylepšuje, dokonce vykoukne i sluníčko. Pěknou vycházku nám nezkazily ani nejedoucí schody na nádraží a těšíme se na příští sobotu. Dnešní den jsme si opravdu užily.  Příspěvek: ruma  Foto: Helena

© 2011 Všechna práva vyhrazena.