OLOMOUC + okolí (4. 6. – 11. 6. 2022)

03.07.2022 07:58

V sobotu 4. 6. 22 odjíždí 8 našich turistek do Olomouce s tím, že devátá se připojí v úterý odpoledne. Po předchozích problémech s ubytováním, které  nám 10 dní před nástupem vypověděli, se nám povedlo najít ubytování „U Kameňa“ na Svatém Kopečku, kousek od baziliky minor Navštívení Panny Marie.

Neděle 5. 6. 22 - Čechy pod Kosířem, návštěva muzea kočárů, s průvodcem procházíme zámecký park s dračí jeskyní a rozhlednou, po dobrém obědě pokračujeme naučnou stezkou na rozhlednu Velký Kosíř. (12 km)

Pondělí 6. 6. 22 – zůstáváme v Olomouci, a taktéž s průvodcem poznáváme historii i současnost krásného moravského města. Úspěšně se nám podařilo najít i Červenou bránu. Odjíždíme na Svatý kopeček, jdeme do ZOO a i tam zdoláváme rozhlednu. (14 km)

Úterý 7. 6. 22 vyrážíme za tvarůžky do Loštic, kromě návštěvy muzea a shopu s tvarůžky jsme si prošly za zpěvu různého ptactva Loštickou ptačí stezku. Návštěvu končíme posezením v cukrárně se zákusky a zmrzlinou z tvarůžků. (12 km)

Středa 8. 6. 22 - hrad Bouzov -  polovina výpravy se rozhodla pro prohlídku, zbytek pokračoval k Javořickým jeskyním, kde jsme se opět sešly a společně je zhlédly. (10 km)

Čtvrtek 9. 6. 22 – zámek Plumlov -  po zajímavé prohlídce zámku, který sice není v nejlepší kondici, ale je stavebně velmi zajímavý, přestože nikdy nebyl dostavěn. - skutečnost, kterou známe z fotografií je vlastně jen čtvrtina plánované stavby. Vodní plochu, kterou jsme viděly ze zámku – Plumlovskou přehradu jsme obešly a na jejím břehu si daly oběd v restauraci s pěknou terasou. (14 km)

Pátek 10. 6. 22 - Litovelské Pomoraví - zde nás trochu potrápil deštíček a komáři. Vycházka byla ale moc pěkná, i když jsme podle map šly stále do kopce s převýšením 11 m na celé trase. V Litovli (Hanácké Benátky) jsme si daly oběd a po něm jsme vystoupaly na radniční věž, kde kdysi býval byt věžníka, který hlásnou troubou a červenou vlajkou oznamoval případný požár. Litovlí protéká 6 ramen řeky Moravy, jedno z nich pod náměstím a zmíněnou radnicí - za radnicí je tok vidět, před radnicí jsou schody k malému prostoru s vodou, pod radnicí je tunel, kterým se při zvláštních příležitostech proplouvá na loďkách. V Litovli jsme si ještě prohlédly kamenný most tzv. Svatojánský, který je třetí nejstarší v ČR. Večer jsme se ještě vydaly v rámci noci kostelů na prohlídku baziliky. (12 km)

I přesto, že nově nalezené ubytování bylo o trošku dražší a ne v centru Olomouce, než to původní, jsme nakonec spokojené, Svatý Kopeček je příjemné místo a tím, že okolí Olomouce je naprosto rovné, od baziliky je nádherný daleký výhled.        Příspevek a foto: Helena Foto: Boža

© 2011 Všechna práva vyhrazena.