RAKOUSKO – ŠTÝRSKO 26. 6. – 1. 7. 2022

13.07.2022 10:44

Neděle 26. 6. 2022 - První účastníci výletu, pořádaného naším odborem, nasedli na palubu autobusu společnosti TRYSK s.r.o. s řidičem Petrem Holubem již ve 4.00 hod. Další pasažéři přibývají v Teplicích, Mostě a Chomutově, kde jsme již všichni a můžeme vyrazit za dobrodružstvím.

První větší zastávku máme v lázeňském městě v Horních Rakousích – BAD ISCHLU – proslaveném především díky pobytům císařské rodiny. Někteří z nás navštíví park s Císařskou vilou. Ostatní dávají přednost procházce po lázních zakončenou posezením u dobré kávy či zmrzliny

Na penzion „Zaunerhof“ v Birnbergu, v oblasti Schladming Dachstein, dojíždíme cca v 17.00 hod. a po trochu chaotickém ubytování nás čeká první večeře.

Pondělí – 27. 6. 2022 – vodopád RIESACHWASSERFALL se svými 70-ti metry je největším vodopádem ve Štýrsku. Na asi 1 km dlouhou cestu po kovovém schodišti, lávkách a visutém mostě se vydávají skoro všichni. Konec strastiplné cesty je u vysokohorského jezera RIESACHESEE v 1 338 m. n. m., odměnou všech vystoupivších je občerstvení v horské chatě s místními specialitami. Cesta zpět je sice pohodlnější, ale delší. Všichni se již těšíme na krásné koupaliště ve Schládmingu.

Úterý – 28. 6. 2022 PLANAI – lanovkou vyjíždíme na Schladminger hütte (1 828 m. n. m.), mírným stoupáním docházíme ke kříži na vrcholu (1 906 m. n. m.). K výběru jsou zde okruhy různých délek i převýšení. Někteří se vydají pěšky i k dolní stanici lanovky, kde se odpoledne všichni scházíme a jedeme na bezvadné přírodní koupaliště v městečku AICH. Odtud nás již vyprovází slabý deštík a s dojezdem na ubytování už i bouřka.

Středa – 29. 6. 2022 celou noc bouří, prší a ráno déšť a mlha. Jistí to zámek TRAUTENFELS, stojící na skále původně jako strážní hrad vystavěný ve 13. stol. Poslední přestavba v roce 1912 mu dodala prvky moderní architektury.  Z rozhledny přehlédneme celé údolí řeky Ens. Sídlí zde regionální muzeum a letos speciální výstava historie a současnost lékařské vědy. Odpoledne se trochu vyjasnilo a tak jedeme lanovkou na KAIBLING. Nahoře opět mlha a déšť. Většina obsadí restauraci a ti kdo vystoupají na vrchol, nebo ho alespoň obejdou pěkně zmoknou. Přichází opět bouřka a lanovka končí. Začíná dobrodružná cesta dolů, postupně nás bezpečně sváží místní horská služba auty.

Čtvrtek – 30. 6. 2022 – ráno opět sluníčko a jedeme objednaným místní autobusem pod DACHSTEIN – lanovkou na vrcholek HUNERKOGEL do výšky 2 613 m. n. m. – lanovka překonává výškový rozdíl 1 km bez jediného sloupu. Visutý most 100m dlouhý, ledovou jeskyni a slunečné počasí si všichni užíváme. Krásný den i celý pobyt končíme na koupališti ve Schladmingu. Večer nás ještě čekalo grilování.

Pátek – 1. 7. 2022 – ráno po snídani odjíždíme do městečka HALLSTATT vystavěného na úzkém pruhu pobřeží stejnojmenného jezera. Některé domy jsou postaveny na kůlech zapuštěných v jezeře. Oblast byla osídlena již před 4 500 lety. Po krátké procházce malebným městečkem nasedáme do našeho autobusu a směřujeme do ČR.        Příspěvek: Helena  Foto: Boža a Helena

© 2011 Všechna práva vyhrazena.